Obchodné a reklamačné podmienky

 
 
 

Zákaznícka linka: +421 948 296 100

 
 
 
Úvod > Obchodné a reklamačné podmienky
 

Obchodné a reklamačné podmienky

 

Všeobecné ustanovenia

 

1)     Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú právne vzťahy medzi spoločnosťou approX spol.s r.o. so sídlom Kudlákova 5, 841 01 Bratislava, IČO: 46842471, DIČ: 2023619642, IČ DPH: SK2023619642, zapísaná v OR OR Okresného súdu BA I., odd.: Sro, vl.č.: 84578/B (ďalej len "predávajúci") pri uzatváraní kúpnych zmlúv prostredníctvom elektronického obchodu umiestneného na internetovej stránke www.parfumex.sk. Nakupovanie tovaru na našej internetovej stránke môžu uskutočniť právnické aj fyzické osoby za predpokladu dodržania nižšie uvedených pravidiel (ďalej len „kupujúci“).

2)     Všetky zmluvné vzťahy sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Z.z. - Občiansky zákonník, zákonom č. 102/2014 Z.z. – O ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, zákonom č. 250/2007 Z.z. - O ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 22/2004 Z.z. - O elektronickom obchode. Ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z.z. – Obchodný zákonník. Všetky citované právne predpisy sa rozumejú v najnovšom znení.

 

Kontaktné údaje predávajúceho:

 

Poštová adresa : approX spol.s r.o., Kudlákova 5841 01  Bratislava
E-mail: info@parfumex.sk
Telefón zákaznícka linka (marketingové ponuky telefonicky nepríjmame): + 421 948 296 100 (v pracovné dni 9,00-18,00 hod.)
Bankové spojenie: Tatra banka a.s., číslo účtu IBAN: SK07 1100 0000 0029 2788 4365
 

Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
Prievozská 32, P.O. Box 5
820 07 Bratislava 27
telefón: +421 2 58272 172, +421 2 58272 104
e-mail:  ba@soi.sk

 

Objednávka

1)     Kupujúci objednáva tovar alebo služby predávajúceho prostredníctvom internetovej stránky www.parfumex.sk odoslaním elektronickej objednávky alebo e-mailom. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzatvorená na diaľku.

2)     Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, fakturačnú a dodaciu adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj názov firmy, IČO a IČ DPH. Tieto údaje budú v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov č. 122/2013 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru). Kupujúci dáva predávajúcemu svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatváranej kúpnej zmluvy, a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.

3)     Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Najneskôr do 24 hodín (v pracovné dni) sa predávajúci skontaktuje s kupujúcim. Overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu, alebo termín odberu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka pre kupujúceho záväzná.

 

Dodacie lehoty

1)     Dodacia lehota tovaru je obvykle 2-5 pracovných dní od akceptácie objednávky predávajúcim. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený kupujúcemu pri overovaní objednávky.

2)     Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia.

 

Cena, platobné podmienky a prepravné

1)     Cena tovaru alebo služby je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod. Platná cena tovaru alebo služby bude vždy oznámená pri overovaní objednávky. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku bezplatne stornovať.

2)     Kupujúci uhrádza platbu v hotovosti pri prevzatí kuriérom alebo vopred prevodom/vkladom na účet predávajúceho.

3)     Pri odovzdávaní platí kupujúci cenu za tovar alebo službu, ak je dohodnuté, tak aj poštovné alebo dopravné.

4)     Spôsob dopravy si volí kupujúci sám cez formulár objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Kupujúci si môže zvoliť spôsob dopravy, a to vlastnou dopravou alebo kuriérom (zasielateľskou službou).

5)     Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená kupujúcemu pri overovaní objednávky.

 

Preberanie tovaru

1)     Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na dodacej adrese uvedenej na objednávke.

2)     Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.

3)     Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k tovarom a službám až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má tovar v držbe, má kupujúci všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný tovary na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.

4)     Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za tovary a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru a služby ešte neprešlo na kupujúceho.

5)     Nebezpečenstvo škody na tovaroch prechádza na kupujúceho momentom prevzatia kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.

 

Odstúpenie od zmluvy

1)     Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín odo dňa objednania. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (poštou, e-mailom). Potvrdenie storna – zrušenia objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky. V prípade storna objednávky už vyexpedovaného tovaru (odoslaný na poštu alebo odovzdaný kuriérovi), kupujúci súhlasí s náhradou škody do výšky nákladov spojených s expedovaním tovaru (poštovné, dopravné, balné). Na túto náhradu škody má predávajúci právny nárok z dôvodu porušenia zmluvy uzatvorenej na diaľku a preto môže byť táto náhrada škody vymáhaná prostredníctvom i externej organizácie na vymáhanie pohľadávok. 

2)     Kupujúci súhlasí, že v prípade ak bezdôvodne neprevezme objednanú zásielku, poruší zmluvu a neuhradí náhradu spôsobenej škody predávajúcemu, budú mu všetky prípadné budúce objednávky v našom internetovom obchode zablokované a pri prípadnom uskutočnení objednávky bude objednávka automaticky zrušená. 

3)     Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. - O ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru, kupujúceho a predávajúceho a musí byť do 14 kalendárnych dní doručené spolu s tovarom na poštovú adresu predávajúceho na náklady a zodpovednosť kupujúceho. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci. To neplatí, ak sa predávajúci s kupujúcim dohodne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom poverenej osoby. Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe. Odstúpiť od zmluvy nie je možné z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov u parfumov tzv. testerov (pokiaľ nie sú zabalené v ochrannom obale) a u tovaru ktorého ochranný obal (celofán) bol po dodaní tovaru porušený. Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná kupujúcim. Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia sa späť.

4)     Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom doručené darčeky zdarma k objednávke, sú poskytnuté s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, bude kupujúcemu ich hodnota započítaná s čiastkou, ktorú je predávajúci povinný vrátiť za tovar pri odstúpení od zmluvy po splnení všetkých podmienok.

5)     Pri dodržaní vyššie uvedených povinností kupujúceho, predávajúci prevezme tovar späť a do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov za doručenie tovaru (to sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka predávajúci – podľa § 9, odst. 3, Zákona č. 102/2014 Z.z. – O ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji), ktorú kupujúci uhradil, vráti predávajúci kupujúcemu späť vopred dohodnutým spôsobom úhrady a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu.

6)     Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:

a)     ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy

b)     ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť

c)     ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť

d)     ak bol tovar čiastočne spotrebovaný

e)     u tovaru, ktorého charakter to vylučuje predovšetkým z hygienických dôvodov

7)     V prípade akceptovania požiadavky kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy po lehote 14 kalendárnych dní, má predávajúci právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 30% z fakturovanej (vystavenej) peňažnej čiastky.

8)     Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:

a)     tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať

b)     zmenila sa cena dodávateľa tovaru

c)     vystavená cena tovaru bola chybná

 

Záruka a vybavovanie reklamácií

1)     Konkrétne záručné a servisné podmienky sú uvedené v príslušných záručných listoch vybraných tovarov, ktoré kupujúci obdrží pri kúpe tovaru. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Zákonná záručná doba je všeobecne 24 mesiacov pre koncového zákazníka (spotrebiteľa). V rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom č.40/1964 Zb. § 619-627 s prihliadnutím k tomuto reklamačnému poriadku. U vybraných tovarov je výrobcom záruka pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľom, obmedzená. Zákonné práva koncového zákazníka (spotrebiteľa) tým nie sú nijako dotknuté, záruka pre nich platí podľa zákona.

2)     Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, neodbornou montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany spotrebiteľa alebo osoby, ktorá spotrebiteľovi montáž vykonávala, alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním.

3)     Za riešenie všetkých reklamácií zodpovedá prevádzkovateľ e-shopu www.parfumex.sk. Reklamácia musí byť vyhotovená písomne a doručená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 7 kalendárnych dní odo dňa doručenia tovaru kupujúcemu e-mailom na adresu reklamacie@parfumex.sk alebo na poštovú adresu prevádzkovateľa e-shopu (approX spol.s r.o., Kudlákova 5,  841 01  Bratislava) spolu s reklamovaným tovarom (reklamovaný tovar musí byť čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru predávajúcemu). Prípadné ďalšie dotazy ohľadom vybavovania reklamácie je možné informovať sa aj prostredníctvom e-mailu: reklamacie@parfumex.sk.

4)     Reklamácie tovaru predávajúci vybavuje bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 kalendárnych dní odo dňa nasledujúceho po uplatnení reklamácie kupujúcim. Táto lehota nie je záväzná ku kupujúcemu, ktorý pri nákupe uplatňoval IČO (fyzická a právnická osoba podnikateľ) a teda jeho vzťah s predávajúcim upravuje Obchodný zákonník.

5)     Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. O vybavení je zákazník informovaný e-mailom, ktorý uviedol pri nákupe.

6)     Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za prípadné vzniknuté škody len do výšky hodnoty objednávky.

7)     Obrázky a popisy tovarov majú len informatívny charakter a nemusia vždy plne súhlasiť so skutočnosťou.

 

Záverečné ustanovenia

1)     Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito Všeobecnými a reklamačnými podmienkami a s nimi súhlasí.

2)     Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.

3)     Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.

4)     Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa zákonom č. 102/2014 Z.z. – O ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji a zákonom č. 250/2007 Z.z. O ochrane spotrebiteľa zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.

5)     Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.

6)     Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

7)     Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto Obchodné a reklamačné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia.

Tieto Obchodné a reklamačné podmienky vstupujú do platnosti dňa 01.10.2015.